Alfa Romeo MiTo 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

- 18 mei 2010

Volwaardige concurrent

De introductie van MultiAir-technologie komt voor Alfa Romeo op een goed moment. Het geeft de MiTo een pittig karakter, terwijl het verbruik acceptabel blijft. Met name zakelijke rijders plukken hier de vruchten van: de MiTo valt nu namelijk niet meer in de 25%-, maar in de 20%-bijtellingscategorie. Goedkoop is 'ie niet, maar de prijsstelling loopt wel keurig in de pas met de still going strong Mini en nieuwkomers als de onlangs geteste Citroën DS3 en de Audi A1. Ook z'n sportieve karakter kan zich prima meten met dat van de directe opponenten. Echte Alfisti kunnen hun hart dan ook ophalen aan deze MiTo-variant, die goed voorbereid de strijd met nieuwe concurrenten aan kan gaan.

  • Fijne rijdersauto
  • Gretige motor
  • 20% bijtelling
  • Overzichtelijkheid carrosserie
  • Geen zesde versnelling
  • Afwerking portierpanelen
135 pk
206 Nm
207 km/h
8,4 s
6,8 (5.6) l/100km
128 g/km
D
22%
€ 17.250
€ 24.400
€ 447 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Ford Fiesta 1.6 Sport

  • Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

  • Abarth Punto Evo 1.4 T-Jet 16v EsseEsse

  • Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

  • Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

  • Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

  • Volkswagen Polo GTI 1.4 TSI DSG

  • Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

  • Suzuki Swift Sport 1.6

  • Fiat 500S 1.3 MultiJet 95 S

  • Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

  • 2013 - Alfa Romeo MiTo TwinAir Distinctive

  • 2011 - Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO

  • 2008 - Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Sport