Volkswagen Golf GTD DSG

Jan Westerhof - 25 maart 2010

Gran Turismo

De Golf GTD legt de lat hoog. De hooggemanierde en gretige dieselmotor maakt hem tezamen met zijn GTI-achtige weggedrag tot een uitstekend alternatief voor de GTI-rijder die met kilometerproblemen kampt. Spaarzaam is de GTD namelijk zonder twijfel en met zijn stiltecomfort en enorm gemakkelijke snelheidsbereik maakt hem dat tot een begerenswaardige gran turismo. Als daar niet die hoge prijs was…


Fotografie: Martijn Koevoets

  • Topmotor: elastisch en gecultiveerd
  • Snel én zuinig
  • Weggedrag
  • Duur
  • Adaptief onderstel voegt weinig toe
  • Gewicht dieselmotor voelbaar in besturing
170 pk
350 Nm
220 km/h
8,1 s
6,7 (5.6) l/100km
147 g/km
G
22%
€ 33.185
€ 38.372
€ 703 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Peugeot 308 XT 2.0-16V HDiF

  • Mazda 3 MPS

  • Lancia Delta 1.8 Di TurboJet Oro

  • Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • MINI Countryman Cooper D Chili

  • Volvo V40 D2 Summum

  • Seat Leon Cupra R

  • Citroën DS4 1.6 THP 200 Sport Chic

  • Mercedes-Benz A-Klasse 180 CDI BlueEFFICIENCY Style

  • 2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

  • 2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

  • 2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

  • 2015 - Volkswagen Golf GTE

  • 2014 - Volkswagen e-Golf

  • 2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

  • 2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

  • 2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

  • 2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline