Ford S-MAX 2.0 SCTi Powershift

Jan Westerhof - 10 februari 2010

LED-techniek

Dat terwijl Ford het wel poogt om met de gelifte S-MAX richting 'premium' op te schuiven. Als voorbeeld dient bijvoorbeeld het fraaie uit de Mondeo bekende 'Convers+' instrumentarium en de uitnemend klinkende nieuwe geluidsinstallatie. Ook het van ex-concerndochter Volvo overgenomen BLIS, dat de dode hoeken in de gaten houdt mag als een premiumwaardige nieuwe optiemogelijkheid worden gezien. Tot slot ontkomt de S-Max niet aan de nieuwste trend in autoland: LED-lampen. De uiterlijke revisies die de S-Max onderging zijn gedomineerd door deze lichttechniek. Vooral de voorzijde is zichtbaar anders ten opzichte van het originele model. Met zijn grote zwarte bek en de LED-dagrijverlichting is het nogal een verschijning in de achteruitkijkspiegel geworden. Of deze polariserende modelampjes een verbetering zijn mag de consument zelf bepalen. Gelukkig zijn de prachtige en herkenbare 18 inch lichtmetalen velgen nog steeds leverbaar: een aanrader uit de accessoirelijst. Ook van achteren is de S-MAX voorzien van LED-verlichting in nieuwe achterlichtunits, die de auto in het donker onderscheidend vermogen geeft.

203 pk
300 Nm
221 km/h
8,5 s
onb (8.1) l/100km
189 g/km
F
22%
€ 36.000
€ 42.500
€ 779 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • Renault Grand Espace 2.0 dCi 150 Dynamique

  • 2016 - Ford S-Max 2.0 TDCi 180 pk Powershift Titanium

  • 2011 - Ford S-MAX 2.2 TDCI S-Edition Individual

  • 2008 - Ford S-MAX 2.2 TDCi Titanium

  • 2006 - Ford S-MAX 2.0i-16V