Mazda 3 2.2 CiTD Business+

Michel van Breugel - 24 juni 2009

Rechtvaardig

De nieuwe middenklasser van Mazda is er weer helemaal klaar voor om de strijd met de Europese concurrentie aan te gaan. Aan het aanbod kan het niet liggen, er zijn diverse benzine- en dieselmotoren verkrijgbaar en ook in de uitvoeringen zijn er diverse keuzes te maken. De gereden Business+ uitvoering is een fijne toevoeging aan het gamma. Voor de geringe meerprijs worden diverse opties geÔnstalleerd wat het comfort aan boord van de 3 ruim verhoogt. Er zijn veel zaken die het zijn berijder aangenaam maken, zoals de bluetooth telefoonbediening en het navigatiesysteem. De nieuwe 3 is relatief gunstig geprijsd ten opzichte van zijn tegenstrevers. Ten opzichte van het vorige model stijgen de prijzen met een kleine Ä 500. Wie als dieselrijder de gereden 150pk wil bestellen is hier minimaal Ä 25.300 voor kwijt. De gereden Business+ gaat zelfs naar Ä 32.145. Echter vinden wij dat deze prijs geheel rechtvaardig is gezien wat de Japanner levert. De auto heeft veel te bieden en kan met name de sportief ingestelde autokoper over de streep trekken.

  • Strak onderstel
  • Soepele en krachtige diesel
  • Perfecte handbak
  • Korte stoelzittingen
  • Niet ruim op de achterbank
  • Veel bedieningsknoppen op het stuurwiel
150 pk
360 Nm
202 km/h
9,2 s
6,6 (5.3) l/100km
140 g/km
G
22%
€ 19.800
€ 32.145
€ 589 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Ford Focus 1.6 TDCi Econetic Trend

  • CitroŽn C4 Berline 1.6 THP Exclusive

  • Nissan Leaf

  • Toyota Prius 1.5 HSD Business

  • Lancia Delta 1.6 16V MultiJet Argento

  • Subaru Impreza XV 2.0R AWD

  • CitroŽn C4 2.0 HDi Exclusive

  • Peugeot 308 GTI

  • Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive

  • Skoda Octavia 2.0 TDI Ambition Business Line

  • 2016 - Mazda 3 Skyactiv-D 1.5 Skylease GT

  • 2013 - Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

  • 2012 - Mazda 3 1.6 CiTD Business

  • 2009 - Mazda 3 MPS 2.3 DISI

  • 2007 - Mazda 3 MPS

  • 2006 - Mazda 3 1.6 S-VT Executive