Mercedes-Benz SLK 350 Prestige Plus

- 10 mei 2009

Tropisch briesje

Inmiddels vertrouwd is de Airscarf, een warme luchtstroom die je nek op temperatuur houdt. Erg prettig, zeker wanneer het wat frisser is. Het voelt gelukkig niet als een hete föhn, meer als een tropisch briesje. Van rijwind heb je in de SLK nooit veel last, zeker wanneer de zijramen omhoog staan. Ondanks de korte voorruit stroomt de lucht namelijk mooi óver de auto heen. Zelfs op snelwegsnelheden is het dan ook niet nodig je stem te verheffen. Rijd je met de kap omlaag terwijl het eigenlijk geen cabrio-weer is, dan kun je met de Airscarf op standje drie en de airco op ‘rood’ heel behaaglijk cabriorijden.

Waar de vorige SLK een tikkeltje vaag stuurde, is dat bij deze, dankzij Dynamic Steer, beter voor elkaar. De middenstand is nog steeds nogal indirect, maar hoe meer het stuur is ingedraaid, hoe directer de overbrenging wordt. Met name in scherpe bochten biedt de stuurinrichting daardoor meer feedback dan voorheen. Snelle bochtencombinaties zijn een waar genot. Het onderstel draagt hier ook aan bij. Dat is sportief afgesteld, zonder echt oncomfortabel te zijn. Bovendien is de wegligging heel neutraal, overstuur én onderstuur zijn hem vreemd. Natuurlijk kun je het wel forceren: wíl je dwars, dan lukt dat best.

305 pk
360 Nm
250 km/h
5,4 s
8,9 (9.2) l/100km
219 g/km
G
22%
€ 49.950
€ 79.027
€ 1.449 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Infiniti G37 Cabrio GT Premium

  • BMW Z4 Roadster sDrive35i DCT

  • BMW 3 Serie Cabrio 320i High Executive

  • BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive

  • Lexus IS 250C Executive

  • Volvo C70 2.4i Summum

  • 2017 - Mercedes-Benz SLC 43 AMG

  • 2011 - Mercedes-Benz SLK 200 BlueEFFICIENCY

  • 2005 - Mercedes-Benz SLK 200 Kompressor