Suzuki Alto 1.0 Exclusive

- 27 april 2009

Volwassen

Ook vanbinnen maakt hij een volwassener indruk. Zo had het dashboard niet misstaan in een duurdere auto. De afwerking is ook erg goed. Leuk zijn de roze accenten op de stoelen en rond de portiergrepen en de versnellingspook. Wat betreft materiaalgebruik scoort de Alto wat minder hoog. Het plastic ziet er niet bepaald hoogwaardig uit en voelt tamelijk hard aan. We moeten natuurlijk niet vergeten dat deze auto een vanafprijs van 8 mille heeft, waarmee het een van de goedkoopste auto's op de markt is. De hier gereden Exclusive is te koop voor 10.500 euro en dat is inclusief airco, radio/cd-speler, lichtmetalen velgen en ESP. Vooral dat laatste is best bijzonder in deze klasse, vaak is het niet eens een optie.

De binnenruimte van de Alto is heel aardig. Voorin zit je op prima stoelen, die in de Exclusive uitvoering in hoogte verstelbaar zijn. Helaas zijn de -niet verstelbare- hoofdsteunen wat aan de lage kant. Achterin zit je uiteraard wat krapper, maar voor kinderen en niet zo grote volwassenen is het ook daar prima te doen. In het interieur zijn verschillende bagagevakken te vinden, maar geen dashboardkastje. Diefstalgevoelige spullen zou je bij het verlaten van de auto in de kofferbak kunnen leggen, onder de hoedenplank. Die bagageruimte is met een inhoud van 129 liter wel erg onpraktisch. Een verschuifbare achterbank was hier misschien handiger geweest.

68 pk
90 Nm
155 km/h
14,0 s
5,4 (4.4) l/100km
103 g/km
C
22%
€ 7.999
€ 10.698
€ 196 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Chevrolet Spark 1.0 LS

  • Peugeot 107 1.0 XS

  • Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • Daihatsu Trevis 1.0

  • Daihatsu Cuore 1.0 Premium

  • Citroën C1 1.0 Sensodrive Ambiance