Infiniti G37S Coupé

Harold Rolloos - 24 maart 2009

Sportief blazen

Tijd om met de Infiniti te gaan rijden. Met een druk op de startknop komt de zescilinder grommend tot leven; het klinkt een beetje Amerikaans, maar toch ingetogen. Deze auto is voorzien van een handbak met zes versnellingen, best heftig als je je realiseert dat deze krachtbron 320 pk produceert. Bij het nemen van de eerste bocht na het wegrijden bij het net geopende Infiniti Center in Amsterdam valt direct op hoe stevig maar vooral strak deze Japanner stuurt. Daarnaast beschikt de S-uitvoering over inschakelbare actieve vierwielbesturing, die het manoeuvreren in steden een stuk makkelijker maakt.

We zetten koers richting het oosten van het land en komen op de A1 in de file terecht. Omdat het een nieuw model is op de vaderlandse wegen krijgen we te maken met veel bekijks. Bijna iedereen kijkt de auto na, sommige medebestuurders steken hun duim zelfs omhoog. Het is duidelijk, de Infiniti G37S Coupé valt in de smaak. Terug naar het weggedrag: de wagen rijdt erg goed en precies. Ook de handbak bevalt prima. Het past wel bij een sportieve karakter. De koppeling is stevig, het aangrijpingspunt ligt helaas redelijk hoog voor een auto als deze.

De wegligging is werkelijk fenomenaal, de Coupé kleeft aan de weg, al voelt hij in korte bochten wel wat zwaar aan. Het onderstel is behoorlijk hard geveerd, maar toch redelijk comfortabel te noemen. We laten de file achter ons en kunnen eindelijk gaan doorrijden. De motor is lekker krachtig; als we het pedaal intrappen, worden we regelmatig met de rug tegen de leuning gedrukt. In net geen zes seconden knalt de Japanner naar de honderd. Bij hogere snelheden is de krachtbron redelijk stil, al valt de trekkracht in de zesde versnelling een beetje tegen. Tuurlijk, het vermogen is er wel onderin, maar hij pakt pas vanaf 2.500 toeren lekker op. Verwacht geen zuinige vriend te hebben aan deze Infiniti, maar dat is met zo'n krachtbron en uitnodigende rijeigenschappen wel te verwachten. Het testverbruik na een week kwam uit op 12.5 liter per honderd kilometer. Onze testauto is voorzien van een adaptieve cruise control dat uitstekend z'n werk doet. Toch adviseren wij om die optie alleen te kiezen in combinatie met de automatische transmissie met zeven versnellingen.

320 pk
360 Nm
250 km/h
5,8 s
12,5 (10.6) l/100km
248 g/km
G
22%
€ 56.950
€ 70.090
€ 1.285 / maand
€ 244 - € 278 / kwartaal
  • BMW 3 Serie Coupé 325i High Executive

  • Nissan 370Z

  • Audi TT 3.2 S-tronic quattro Pro Line

  • Nissan 350Z

  • Audi A5 3.0 TDI quattro Pro Line

  • Audi S5 4.2 FSI quattro Pro Line

  • Porsche Cayman 2.7

  • Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY

  • 2012 - Infiniti G37x 3.7 VVEL S

  • 2010 - Infiniti G37 Cabrio GT Premium

  • 2009 - Infiniti G37S