Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All Mode Optima

Pawel Piotrowski - 16 januari 2009

Fabeltjeskrant

Intrigerend, imposant, atletisch en energiek. Bij het doornemen van Nissan’s brochure over het volumemodel Qashqai stuit ik op nogal overdreven marketingkreten die potentiële kopers aan de haak moeten slaan. Lang tuur ik naar het crossover koetswerk om te ontdekken wat de heren marketeers met hun gewaagde uitspraken precies bedoelen. De Qashqai+2 mag dan best groot zijn, de bewoording imposant zou voor een andere categorie auto passender zijn geweest. Zeker de lieve koala-achtige smoel kan ik hoogstens schattig en aardig vinden, maar niet indrukwekkend. Daarnaast denk ik bij een atletische auto eerder aan een sportieve coupé dan aan een verlengde zevenzits familieauto. Hoezeer ik mijn best ook doe, de brochure kan ik oprecht niet serieus nemen. Nissan meent het echter in volle ernst met de Qashqai+2, en dus probeer ik er toch achter te komen of de ‘+2’ een waardevolle toevoeging is aan de bestaande reeks modellen zoals de brochure beweert.

150 pk
320 Nm
189 km/h
11,3 s
8,1 (7) l/100km
188 g/km
G
22%
€ 30.350
€ 38.195
€ 700 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • SsangYong Korando D20T Sapphire

  • Kia Sportage 2.0 CVVT X-Clusive 2WD

  • Toyota RAV4 2.0 VVT-i Linea Sol

  • Jeep Compass 2.0 CRD Sport

  • Skoda Yeti 2.0 TDI Elegance 4x4

  • Peugeot 3008 1.6 HDiF Première

  • Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M

  • Renault Koleos 2.0 dCi Privilège 4x4

  • Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive

  • 2017 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-N XTronic Tekna+

  • 2014 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna

  • 2011 - Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna

  • 2010 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna

  • 2007 - Nissan Qashqai 1.6 Visia Look