Suzuki Swift 1.5 GLS GT+

- 24 februari 2006

Slot

Waarom de Swift zo succesvol is, is haast in één oogopslag te zien. Het uiterlijk zal ook datgene zijn waar velen direct al voor vallen. Koppel daaraan een goede motor met dito rijgedrag en je kunt je voorstellen dat mensen deze auto bestellen.
Op dit moment is deze 1.5 de sterkst mogelijke motor voor de Swift, maar gelukkig voor diegenen die toch nog dat extraatje sportiviteit willen hebben waar het deze Swift net aan ontbrak, komt er binnenkort nog een heuse gti-variant op de markt. En met dat gegeven in het achterhoofd is dit een lekker autootje te noemen die wel sportief is, maar geen racer. Hij biedt comfort, zowel in het interieur met de wat zachtere stoelen, als in het rijgedrag met een niet al te harde afstelling.
Voor de echte sportieveling is mijn advies: wacht nog even op de gti. Voor alle anderen is deze Swift een goede keus met een stoer uiterlijk, een net interieur en een rijgedrag dat het midden houdt tussen sportief en comfortabel. En als je er dan toch nog wat sportiever wilt uitzien, dan neem je het GT+ pakket er gewoon bij.

  • Degelijke afwerking
  • Stoer uiterlijk
  • Goede acceleratie
  • Kitscherige radioknopjes
  • Dubbelklik sleutel
  • Ruimte achterin
102 pk
133 Nm
185 km/h
10,0 s
onb (6.5) l/100km
159 g/km
G
22%
€ 11.499
€ 16.797
€ 308 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Mitsubishi Colt CZ5 1.5 d'Azur

  • Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Linea Luna

  • Volkswagen Polo 1.4 Trendline

  • Citroën C3 1.4i Ligne Prestige

  • Kia Rio 1.4i 16v LXE Airco

  • Honda Jazz 1.4i LS

  • Mazda 2 1.5 Executive

  • Fiat Panda 100HP

  • Peugeot 207 1.6-16V XS Pack

  • 2018 - Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet

  • 2017 - Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • 2012 - Suzuki Swift Sport 1.6

  • 2011 - Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • 2006 - Suzuki Swift 1.6i Sport

  • 2006 - Suzuki Swift 1.3i-16V GLS