Volkswagen Phaeton V8 Highline Lang

Darrow Parinussa - 12 maart 2008

Exclusief genoegen

Het is een exclusief genoegen om te rijden met een Phaeton. Hij is zo zeldzaam als een witte raaf en je moet maar durven om deze “über-Passat” tussen de S-Klasses en 7 Series van deze wereld te parkeren. Hij doet niets onder voor deze auto’s, sterker nog, op een aantal punten scoort hij significant hoger, maar hij haalt niet de perfectie en de doelstellingen die Ferdinand Piëch gesteld heeft. Hij rijdt absoluut heel erg comfortabel en soeverein, maar hij zet de concurrentie niet op een zijspoor.

Toch is de Phaeton wellicht niet zo’n dergelijke flop als wij denken. De klasse van de auto straalt ook af op bijvoorbeeld de Passat en de Golf en dat zorgt voor een imagoboost van jewelste. De kras die onverlaten achterlieten op de testauto spreekt wellicht boekdelen: VW heeft een auto gemaakt waarvan je ziet dat hij klasse heeft en die genoeg jaloezie opwekt om er een kras op te maken. Wat dat betreft is de Phaeton als imagebuilder geslaagd!

  • Exclusive verschijning
  • Uiterst comfortabel
  • Duurzame materialen
  • Raambediening
  • Matige navigatie
  • Karakter V8
335 pk
430 Nm
250 km/h
6,9 s
13,1 (13.1) l/100km
310 g/km
G
22%
€ 87.396
€ 148.897
€ 2.730 / maand
€ 351 - € 401 / kwartaal
  • Lexus LS 460 President

  • BMW 7 Serie 740i High Executive

  • Mercedes-Benz S-Klasse S400 Hybrid Lang

  • Jaguar XJ 5.0 Portfolio LWB

  • Audi A8 4.2 TDI Pro Line +

  • Lexus LS 600h L President

  • BMW ActiveHybrid 7 Lang

  • 2011 - Volkswagen Phaeton 3.0 TDI Highline Lang