Audi A6 Allroad 3.0 TDI quattro Pro Line

- 23 augustus 2007

MMI

Zo zwart als de auto van buiten is, zo licht is hij van binnen. De lederen bekleding ‘Valcona’ is een soort crèmewit. Ook de vloerbedekking en matten zijn van een lichte kleur, al neigt het iets meer naar zandkleur. Besmettelijk is het in ieder geval wel, aangezien aan beide kanten voorin al behoorlijke vlekken in de matten zitten. Het dashboard is wel van een donkerder materiaal gemaakt, al is het gedeelte met de tellers en het informatiescherm toch wel in een lichtere kleur uitgevoerd. Ook prijkt er op sommige plekken wat wortelnotenhout, maar gelukkig komt dit niet ‘too much’ over.

Het MMI-systeem van Audi vormt min of meer het hart van het interieur. Het grote scherm bevindt zich midden op het dashboard en de bediening ervan zit tussen de voorstoelen op de tunnel. Het systeem laat zich relatief makkelijk bedienen. Met de grote ronde knop selecteer je snel het gewenste menu en maak je je keuze definitief door de knop in te drukken. Bij verschillende onderdelen kan je met de vier knoppen rondom de ronde knop ook snel keuze maken. De vier knoppen komen overeen met de opties die op de vier hoeken van het scherm aangegeven zijn. Via het multimediasysteem zijn zaken als audio, navigatie en telefoon te bedienen, maar ook de instellingen van de auto zelf. Denk bijvoorbeeld aan de coming home-functie of hoe de bediening van de ramen moet werken. Maar bovenal is het in deze Allroad natuurlijk geschikt voor het instellen van de hoogte van de auto. In vereenvoudigde vorm is de informatie van het MMI-systeem ook weer te geven op het standaard boardcomputerschermpje tussen de twee tellers. Handig als je tegelijk verschillende functies wilt zien. Leuk detail is dat elke functie op dit kleine scherm zijn eigen kleur heeft. De navigatie is blauw, de audio oranje en de telefoonfuncties worden in groen weergegeven.

De eerder genoemde lederen stoelen zijn comfortabel te noemen. Opvallend is dat je de verstelling nog wel helemaal met noeste handenarbeid moet doen, waar elektrische verstelling meer bij het chique karakter van de auto had gepast. Overigens is dan een prima houding voor een ieder te vinden. De verstelbare steun in de knieholtes is overigens een zeer prettige. Met name op lange ritten werkt dit zeer goed mee aan een ontspannen houding. Op de achterbank kan helaas niet zoveel versteld worden, maar de zitpositie is eveneens comfortabel te noemen. Er is uiteraard ruimte genoeg voor hoofd en benen. Zelfs onderuit gezakt moet je nog moeite doen om de voorstoelen te raken. In de bagageruimte kun je makkelijk je spullen kwijt in de 560 liter ruimte. Eventueel is de bagage zelfs vast te zetten met een systeem dat op de laadvloer gemonteerd is.

233 pk
450 Nm
230 km/h
7,8 s
11,5 (8.8) l/100km
232 g/km
G
22%
€ 71.060
€ 100.622
€ 1.845 / maand
€ 528 - € 569 / kwartaal
  • Volvo XC70 D5 Summum

  • 2019 - Audi A6 Avant 40 TDI S tronic Sport

  • 2015 - Audi A6 2.0 TDI Ultra S Tronic S Edition

  • 2012 - Audi S6 Avant 4.0 TFSI Pro Line Plus

  • 2012 - Audi A6 Allroad 3.0 TDI 204 pk Pro Line Plus

  • 2012 - Audi A6 Hybrid 2.0 TFSI Pro Line Plus

  • 2011 - Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro Pro Line +

  • 2011 - Audi A6 3.0 TDI quattro Pro Line +

  • 2009 - Audi A6 3.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2006 - Audi A6 2.4 MT Proline