BMW 3 Serie 330i M Sport

- 26 juni 2019

Klassiek met een twist

We kunnen er niet omheen; al bij de eerste aanblik is het duidelijk dat dit een 3 Serie moet zijn. Toch valt de evolutie van het model op. De achterlichten zijn compleet anders gevormd en lijken samengeperst tussen de bumper en het kofferdeksel. De L-vormige lichtunits beschikken over driedimensionale technologie en moeten in lijn zijn met het strakke en sportieve uiterlijk van de auto. De overbekende Hofmeister-knik op de C-stijl kon ook niet aan verandering ontkomen; er is een geheel nieuwe interpretatie aan gegeven. Aan de voorzijde treffen we de gegroeide nieren en aan de zijkanten van de bumpers een T-vormige luchtinlaat die de auto voor het oog breder doet lijken. Afscheid is genomen van de typische ronde verlichting in de koplampen, de zogenaamde Angel Eyes. Dit zal vooral vertwijfeling zaaien onder de automobilisten die zich afvragen welk merk er in de achteruitkijkspiegel zichtbaar is. De 3 Serie is in de lengte gegroeid met maar liefst 76 millimeter, 16 mm breder geworden en slechts 1 mm lager. De wielbasis is 41 mm toegenomen, evenals de spoorbreedte. Volgens BMW allemaal om de sportieve rijbeleving ten goede te laten komen.

258 pk
400 Nm
250 km/h
5,8 s
8,8 (6.1) l/100km
132 g/km
C
22%
€ 53.960
€ 78.652
€ 1.442 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Volvo S60 T5 Geartronic R-Design

  • Tesla Model 3 Performance AWD

  • Jaguar XE 3.0 S

  • Subaru WRX STi 2.5T Sport Executive

  • 2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line

  • 2014 - BMW M3 Sedan M DCT

  • 2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive

  • 2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive

  • 2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive

  • 2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive

  • 2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive

  • 2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive

  • 2010 - BMW 3 Serie 320d EfficientDynamics Edition

  • 2008 - BMW 3 Serie 330d BluePerformance