Toyota Corolla 2.0 Hybrid Premium

- 21 mei 2019

Alternatief voor de dieselmotor?

Wat ook bijdraagt aan de comfortabele rijervaring is dat het in het interieur plezierig stil blijft. Zoals we Toyota kennen schitteren kraakjes en piepjes door afwezigheid en blijven windgeruis en bandengerol ook op hogere snelheid op acceptabele afstand van de inzittenden. De auto pakt dus goed op en heeft een prima wegligging, maar is het een alternatief voor de kilometervreter die anders voor een dieselmotor was gegaan? Ja en nee.

Je kunt gerust vele kilometers zeer comfortabel afleggen, maar er zijn wel zaken waar je rekening mee dient te houden. Op de snelweg bij 130 kilometer per uur stijgt het verbruik toch al snel boven de 7,0 liter per 100 kilometer. In de praktijk kom je zo'n 700 kilometer ver met een gevulde brandstoftank, maar een gemiddelde dieselwagen heeft een grotere actieradius. Waar je ook rekening mee dient te houden is de korte onderhoudsinterval per 15.000 kilometer. Rijd je veel kilometers, dan sta je dus ook relatief vaak bij de Toyota-dealer voor het noodzakelijke onderhoud.

180 pk
190 Nm
180 km/h
7,9 s
6,8 (4.5) l/100km
101 g/km
A
22%
€ 23.160
€ 40.095
€ 735 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

  • Mercedes-Benz A-Klasse A 200 7G-DCT Progressive

  • Nissan LEAF 40 kWh Tekna

  • Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • Volvo V40 T3 Nordic+

  • Mazda 3 Skyactiv-D 1.5 Skylease GT

  • DS 4 Crossback 1.2 Puretech 130 S&S Business

  • Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT