Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

- 27 april 2019

Aangescherpt

Een periode van vier jaar betekent dat een automerk doorgaans actief in de weer gaat met een bestaand model om een facelift door te voeren. Maar bij de Renegade is Jeep nog een flinke stap verder gegaan en heeft nadrukkelijk naar de techniek gekeken. Laten we beginnen bij het begin en dat is het front. Daar zijn de veranderingen niet bepaald enorm, maar alles is een beetje meer aangescherpt. Dat geldt voor de grille, maar ook voor de ernaast geplaatste koplampen die moderner ogen en haast obligaat voorzien zijn van LED-techniek.

Een ander vast onderwerp van een facelift is doorgaans de voorbumper, die in het geval van deze Renegade een nieuwe indeling heeft gekregen.
De achterlichten hebben een geheel eigen ontwerp. Dat is ook wat aangescherpt, maar de kenmerkende vorm blijft hierbij behouden. De auto die wij hebben gereden is een Limited, die standaard de dealer verlaat op 16 inch wielen. Nieuw zijn deze optionele 19 inch wielen die niet alleen stoerheid uitstralen, maar ook de proporties van de auto veranderen. Daarbij moet de koper overigens wel wat comfort inleveren omdat de banden veel platter zijn.

120 pk
190 Nm
185 km/h
11,2 s
8,3 (5.9) l/100km
134 g/km
D
22%
€ 20.795
€ 31.615
€ 580 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-D 6AT GT-M

  • Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

  • CitroŽn C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • Suzuki Vitara 1.4 Booster Jet All Grip S

  • 2015 - Jeep Renegade 2.0 MultiJet Limited