BMW i3s 120Ah

- 27 maart 2019

De kater komt later

Fijn hoor, als eerste weg zijn bij het stoplicht en snel nog even invoegen. Daar moet een prijs voor worden betaald. Even flink optrekken en je kunt gerust 15 kilometer van je range afschrijven. Het accupakket van 33 kWh zal je op papier ongeveer 280 kilometer ver brengen. Van dit bereik mag je nog wel wat kilometers af trekken. Vooral in winterse omstandigheden zal de realiteit ongeveer uitkomen op 180 tot 200 kilometer. Voor velen van ons voldoende om van huis naar het werk te komen. Wil je op bezoek bij een familielid dat 150 kilometer bij je vandaan woont en waar in de wijde omgeving geen laadpaal te vinden is, dan moet je wel even na gaan denken. Gelukkig denkt BMW op dat moment ook met je mee. Standaard wordt er namelijk een thuislader meegeleverd die je gewoon thuis in het stopcontact kan steken. Bij een bliksembezoek heb je hier niet zo veel aan; de lader doet er namelijk een etmaal over om de batterij vol te krijgen. Dan maar een tussenstop maken bij een snellader langs de snelweg, een volledige gevulde accu kost je op zulke momenten minder dan een uur.

De prijzen van de i3 starten bij 41.994,- euro. Voor de i3s mag een startbedrag van 44.693,- worden betaald. De bijtelling is natuurlijk 4% en daarmee zeer gunstig voor de zakelijke rijder. Standaard zit je al in een aangeklede auto, wat bijzonder is in het Duitse premium segment. Zo heb je standaard LED-verlichting en een 6,5-inch scherm met i-Drive bediening. Het aankleden van de auto blijft echter een dure hobby. Dit geld gaat voornamelijk zitten in pakketten zoals het 'Comfort Pakket Advanced' van 2644,- euro, de 'BMW i interieur design suite' van 3041,- euro en 'Navigatiesysteem Professional' van ruim 1016,- euro. Het testmodel zit zoals gewoonlijk ruim in de spullen en draagt een prijskaart van 60.376,- euro.

184 pk
270 Nm
160 km/h
6,9 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
4%
€ 44.963
€ 60.376
€ 201 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Audi S1 Sportback 2.0 TFSI quattro Ambition

  • 2014 - BMW i3