Volvo XC40 D3 Geartronic Inscription

- 3 april 2019

Rooskleurig

De XC40 opereert in het hogere C-segment van de crossovers en dat zie je direct terug in de aanschafprijs. De geteste dieselmotor is er alleen met achttraps automaat en dat is geen straf. De bak doet uitstekend zijn werk, maar daarmee is de vanafprijs van de combinatie met bijna 46 mille geen prijspakker. Als Inscription loopt de vanafprijs verder op tot zo'n 50.000 euro. Zaken als lederen bekleding en navigatie zijn dan standaard aanwezig. Benzineversies zijn een stuk goedkoper: de 163 pk sterkte T3 benzinemotor is met net geen 40.000 euro de instapper. Voor de achttraps automaat betaal je 2.000 euro meer en vierwielaandrijving is alleen in combinatie met de krachtigere T4 (190 pk) en T5 leverbaar. Met de T5 Twin Engine biedt Volvo een sterke en relatief voordelige optie. De plug-in hybride kost minstens 47 mille, maar weet daar 263 pk, vierwielaandrijving en een complete uitrusting tegenover te zetten.

Met de XC40 is Volvo goed vertegenwoordigd in het compacte SUV-segment. De auto heeft een eigen identiteit, biedt een mooi interieur en is ook nog eens praktisch. De titel Auto Van Het Jaar 2018 heeft de XC40 al in de pocket, maar door het geboden totaalpakket en (semi-)geŽlektrificeerde aandrijflijnen zien ook de komende jaren er rooskleurig uit.

  • Praktisch
  • Mooi interieur
  • Onderscheidend uiterlijk
  • Duur met opties
  • Aanwezige dieselbrom
  • Onduidelijk beeld parkeercamera's
150 pk
320 Nm
200 km/h
10,2 s
6,2 (5) l/100km
131 g/km
F
22%
€ 49.995
€ 64.145
€ 1.176 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • Audi Q3 35 TFSI S Tronic S Line

  • MINI Countryman Cooper Serious Business