Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

- 28 november 2018

Allrounder

Door de hoge zit hebben alle inzittenden een prima uitzicht. De materialen in de cabine zijn vooral harde kunststoffen. Dat is voor een bestelwagen gebruikelijk. Bovendien geeft dat binnen het programma van Mercedes ruimte aan de V-klasse die vooral op luxe en comfort is gebouwd. De motor doet onder de vloer wel enigszins hoorbaar zijn werk, maar overstemt beslist niet een goed gesprek. Voor goede prestaties moet het gaspedaal worden gevloerd. Maar dan komt de Vito behoorlijk vlot met het verkeer mee. Op binnenwegen een vrachtwagen passeren blijkt geen enkel probleem. De flippers achter het stuur geven mogelijkheden tot handmatig schakelen. Het gemiddelde brandstofverbruik van de 2.1 liter diesel ligt in de praktijk op 1 liter op 11,8 kilometer.
Het geboden comfort is van een prima niveau. Dat komt niet alleen door de afstemming van het onderstel, maar vooral ook door het goede meubilair. En dat maakt de Mercedes Vito Lang met dubbele cabine tot een prima allrounder voor zowel het vervoer van goederen als personen.

  • Goed presterende motor
  • Ruime cabine voor vijf
  • Comfortabel qua onderstel en stoelen
  • Motor af en toe rumoerig
  • Prijs neemt fors toe met opties
136 pk
330 Nm
175 km/h
11,5 s
8,5 (6.6) l/100km
174 g/km
D
22%
€ 17.790
€ 32.281
€ 592 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2

  • 2019 - Mercedes-Benz eVito 41 kWh Launch Edition