Audi S5 3.0 TFSI quattro Pro Line S

- 23 mei 2018

Thuiskomen

Een kenner zal aan de buitenkant zien dat dit een snel model is. Echter moet je wel een hele goede specialist zijn om aan de binnenzijde te zien dat dit een S5 is. Los van enkele verdwaalde S-badges zijn er geen verschillen met de normale A5 zichtbaar. Bij Audi werkt de copy-paste knop erg goed en slechts op detail zien we minimale verschillen. Of dit een gemis is, mag je zelf bepalen. Over de kwaliteit kunnen we niet klagen; alles is strak en netjes. Het geheel past prima bij elkaar en alles is opgetrokken uit zeer hoogwaardig materiaal. Hoewel het dan niet vernieuwend is, oogt het allemaal erg goed.

De stoelen zijn in vrijwel iedere stand te verstellen en zitten als gegoten. Het stuur kan flink naar je toe worden gehaald en de auto is op de tast te bedienen. Ieder knopje zit waar het moet zitten en op het moment dat je instapt lijken bestuurder en auto in elkaar samen te smelten. Het gevoel is het beste te omschrijven als een fijne jas die je aantrekt; alles klopt en het voelt goed. De Sportback biedt voldoende ruimte voor de achterpassagiers; natuurlijk zitten ze nooit zo fijn als de personen op de voorstoelen, maar desondanks is het op de achterbank goed uit te houden. Zowel hoofd- als beenruimte is er voor een persoon van 1,80 meter genoeg. Wie denkt dat sportiviteit niet samen kan gaan met ruimte slaat bij de S5 de plank flink mis. Op het moment dat de achterklep van de Audi opent, verschijnt er een ruimte van 480 liter. Ruimte genoeg om een midweek op stap te gaan met twee kids op de achterbank.

354 pk
500 Nm
250 km/h
4,7 s
9,9 (7.3) l/100km
166 g/km
E
22%
€ 80.920
€ 111.211
€ 2.039 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • 2017 - Audi A5 2.0 TFSI quattro Pro Line S

  • 2012 - Audi A5 Sportback 1.8 TFSI Pro Line

  • 2010 - Audi RS 5 Coupé 4.2 FSI quattro

  • 2010 - Audi A5 Sportback 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2009 - Audi A5 Cabriolet 2.0 TFSI Pro Line

  • 2007 - Audi A5 3.0 TDI quattro Pro Line

  • 2007 - Audi S5 4.2 FSI quattro Pro Line