Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo Business Executive

- 28 december 2017

Mag het een maatje meer zijn?

En daar is dan de langverwachte opvolger: nog dynamischer vormgegeven dan de eerste Insignia en sinds de modelwisseling alleen nog te verkrijgen als hatchback - de geteste Grand Sport - en Sports Tourer. Vooral de flinke neus is strak vormgegeven en het nieuwe Opel-design kan ons daarom wel bekoren. Bij het vorige type Insignia was de sedan een hele mooie creatie, terwijl de hatchback een wat twijfelachtig voorkomen had. De lijnen van de Grand Sport zijn veel vloeiender en hoewel de achterzijde een stuk anoniemer is dan die van de Sports Tourer, mis je een sedan niet in het gamma van Opels grootste.

De vorming van de achterruit doet bijna denken aan de aflopende stijl van een coupé en gelukkig heeft Opel een achterruitwisser weggelaten. Letten we even op, Ford? De op de testauto aanwezige OPC-line had voor ons niet gehoeven; zeker in het Abelone White lijken de opgeplakte zijskirts en achterspoiler van een automaterialenzaak afkomstig. Waar de vorige Insignia grossierde in abnormaal grote wielen, komt het 18 inch lichtmetaal onder de testauto wat bedeesd over. Een maatje meer had zeker gemogen.

165 pk
250 Nm
215 km/h
9,4 s
6,8 (6.1) l/100km
138 g/km
B
22%
€ 32.700
€ 44.705
€ 820 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • DS 5 BlueHDi 150 Chic

  • Skoda Superb 1.4 TSI Greentech ACT Style Businessline

  • Ford Mondeo 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Opel Insignia 2.0 SIDI 4x4 Cosmo OPC Line

  • 2014 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo

  • 2010 - Opel Insignia OPC 2.8 V6 Turbo

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 CDTI EcoFLEX Business

  • 2009 - Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Executive

  • 2009 - Opel Insignia 2.0 Turbo Cosmo