Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

- 29 oktober 2017

Geen prijspakker, wel compleet

Dat de Fiesta van de zesde generatie ook in de herfst van zijn carrière nog zo goed scoorde in Europa had niet in het minst te maken met de gunstige prijsstelling. De Fiesta is nog steeds bereikbaar met een vanafprijs van 15.045 euro voor de 1.1 benzinemotor met 70 pk. Voor een vijfdeurs versie betaal je 500 euro meer en het liefste wil je natuurlijk de pittige EcoBoost driecilinder. Daarvoor tel je minimaal 19.545 (inclusief afleverkosten) euro neer, maar dan rijd je wel in de Titanium-uitvoering met onder andere cruise control, diverse veiligheidssystemen en een multimediasysteem met Bluetooth en Apple Carplay.

Tel daar de opties van onze testauto nog bovenop, zoals bijvoorbeeld de adaptieve cruise control (erg fijn!), een achteruitrijcamera, de navigatie met B&O en het panoramisch schuifdak. Het totaalbedrag komt dan op 23.795 euro, wat een hoop geld lijkt. Configureer je echter één van zijn concurrenten in een vergelijkbare uitvoering en je bent zo duizend euro meer kwijt.

100 pk
170 Nm
185 km/h
10,5 s
5,1 (4.2) l/100km
97 g/km
B
22%
€ 15.045
€ 23.795
€ 436 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • Renault Clio TCe 120 Intense

  • Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • Citroën C3 1.2 PureTech Shine

  • Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

  • Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • Skoda Fabia 1.2 TSI Style

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • Renault Zoe Zen

  • 2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • 2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

  • 2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport

  • 2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

  • 2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura