BMW 5 Serie Touring 520d Luxury Line

- 31 augustus 2017

Dieselen

Onder de kap vinden we een 1995cc viercilinder met 190 pk, gekoppeld aan een Steptronicautomaat van ZF, oftewel de 520dA. Hoewel dit de instapmotor is, zijn we zeker niet ontevreden over de prestaties. In een keurige 7,8 seconden wordt vanuit stilstand de honderd km/u bereikt. De 2,0-liter vierpitter met 400 Nm koppel stuwt de auto met gemak boven de 200 km/u tot een top van 225 km/u. Daarbij doet de motor stil zijn werk en is het mogelijk om met 150 km/u een gesprek op fluisterniveau te voeren.

Met een aantal grote en zware reistassen aan boord komt de motor net iets minder vlot over, echter blijft het niets om je druk over te maken. Toch extra power nodig? Dan biedt BMW de 525dA met 231 pk of, met twee cilinders extra, de 530dA. Deze zescilinder is uitgerust met 265 pk en 620 Nm koppel. Voor dit extra spektakel moet echter wel in de buidel worden getast en mag er 14 mille meer worden achtergelaten bij de dealer. Helemaal bont maak je het met de 540dA, standaard uitgevoerd met xDrive. Deze powerdiesel kost rond de 88 mille en levert 320 pk en 680 Nm koppel. Alle motorvarianten zijn te verkrijgen met xDrive. Het benzinegamma mag natuurlijk ook niet ontbreken. Hierin is te kiezen uit verschillende varianten die we aan bod lieten komen in de test van de Sedan.

190 pk
400 Nm
225 km/h
7,8 s
6,6 (4.3) l/100km
114 g/km
B
22%
€ 57.799
€ 92.408
€ 1.694 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Volvo V90 D4 Geartronic Inscription

  • Mercedes-Benz E-Klasse Estate 200 Avantgarde

  • Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 250 CDI

  • 2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive

  • 2013 - BMW 5 Serie Sedan 518d Business

  • 2012 - BMW M5

  • 2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive

  • 2010 - BMW 5 Serie 523iA High Executive

  • 2010 - BMW 5 Serie 530d High Executive

  • 2008 - BMW M5 Touring

  • 2007 - BMW 5 Serie 525i High Executive

  • 2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive