BMW 5 Serie Touring 520d Luxury Line

- 31 augustus 2017

Groter en langer

Eerst maar het verschil tussen de 5 Serie Sedan en Touring. Dit verschil zit hem natuurlijk in de achterzijde. Al 25 jaar brengt BMW een stationvariant van de bekende 5 Serie op de markt. Toentertijd het antwoord op de Audi 100 Avant. Tegenwoordig is de Touring niet meer weg te denken uit het gamma van BMW. Bij deze vijfde generatie is door BMW ingezet op gewichtsbesparing. Door grote delen van het onderstel en de achterklep op te zetten uit aluminium is er circa 100 kilo aan gewicht bespaard. Een hele prestatie, vooral als je bemerkt dat de auto 36 mm langer, 8 mm breder en 10 mm hoger is dan zijn voorganger. Het grootste deel van deze ruimte is naar de achter passagiers gegaan. Zij genieten van 18 mm meer beenruimte.

De brede achterklep met grote lichtunits lijkt een uitnodiging om zo veel mogelijk bagage in op te bergen. Het succes van het openen in twee delen is gebleven; zowel de achterklep als het achterraam blijven apart van elkaar te ontsluiten. Dit geeft de mogelijkheid om sneller en gemakkelijker bij je bagage te komen wanneer dit nodig is. Dat de BMW niet alleen goed is voor het vervoeren van goederen blijkt onder andere uit de sportief getekende achterzijde. De grote lichtunits en sportieve uitlaatstukken dragen hier aan bij en maken de auto een plaatje om naar te kijken.

190 pk
400 Nm
225 km/h
7,8 s
6,6 (4.3) l/100km
114 g/km
B
22%
€ 57.799
€ 92.408
€ 1.694 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Volvo V90 D4 Geartronic Inscription

  • Mercedes-Benz E-Klasse Estate 200 Avantgarde

  • Mercedes-Benz CLS Shooting Brake 250 CDI

  • 2017 - BMW 5 Serie 530i xDrive High Executive

  • 2013 - BMW 5 Serie Sedan 518d Business

  • 2012 - BMW M5

  • 2010 - BMW 5 Serie Touring 520d High Executive

  • 2010 - BMW 5 Serie 523iA High Executive

  • 2010 - BMW 5 Serie 530d High Executive

  • 2008 - BMW M5 Touring

  • 2007 - BMW 5 Serie 525i High Executive

  • 2006 - BMW 5 Serie Touring 530i High Executive