Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

- 12 juni 2017

Tikje anoniem

Waar het vorige model i30 niet helemaal voldeed aan de Europese smaak - qua uiterlijk - heeft de nieuwe i30 een heel strak design. Zeker de neus is agressief getekend en voorzien van het nieuwe familiegezicht. Met modellen als de Ioniq en Tucson heeft het Koreaanse merk al laten zien dat dit nieuwe design veel beter overeenkomt met de wens van de Europese consument. Wel moet gezegd worden dat het model en profil een beetje anoniem overkomt; hij doet sterk denken aan de Tipo hatchback. Maar zoals gezegd, zeker ten opzichte van zijn voorganger is het design een flinke stap vooruit. En ook tussen de andere auto's in het C-segment slaat de auto geen modderfiguur. Het design is wellicht niet enorm uitgesproken, de ervaring leert dat dát in dit segment meer een voordeel dan een nadeel is. Verwacht geen sprankelende persoonlijkheid - zeker niet in het Platinum Silver van de testauto - maar dat de beetje dommige grijns van de oude i30 plaats heeft gemaakt voor een boosaardig lachje kunnen we alleen maar toejuichen.

120 pk
171 Nm
187 km/h
11,3 s
6,0 (4.7) l/100km
108 g/km
B
22%
€ 19.695
€ 26.140
€ 479 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Mazda 3 e-Skyactiv G 2.0 150 Sportive

  • Skoda Scala 1.5 TSI Sport Business

  • Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

  • Fiat Tipo 1.4 T-Jet 120 Business

  • 2020 - Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

  • 2018 - Hyundai i30 Wagon 1.4T DCT Premium

  • 2015 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi Business Edition

  • 2013 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Magine

  • 2012 - Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • 2012 - Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher

  • 2009 - Hyundai i30 CW 1.4 CVVT DynamicVersion Blue

  • 2009 - Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion

  • 2007 - Hyundai i30 1.6 CRDi VGT HP i-Catcher