Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

- 22 april 2017

Er zijn mindere voorbeelden...

Toch knap hoe een auto die niet lijkt op zijn voorgangers, toch direct als Swift herkenbaar is. Zoals gezegd, heeft de auto dezelfde typische kenmerken. Naast de eerder genoemde zaken, vallen de verticaal gepositioneerde koplampen en de two-tone lak op. Waar veel merken een bepaald familiegezicht hebben, ontbreekt dat bij Suzuki. Op geen van de andere modellen vind je het sportief ogende neusje of de verborgen handgrepen op de achterportieren. Bij een eerste aanblik viel ons echter op dat het lijkt alsof Suzuki inspiratie heeft opgedaan door het kijken naar de Jaguar F-Type. De indeling van de neus, inclusief de vorm van de koplampen en de grille heeft duidelijke gelijkenissen; je kunt slechtere voorbeeld kiezen. Swifts die op de Nederlandse markt geleverd worden, verschillen - in geval van de 1.0 BoosterJet - met de auto's die op de rest van de wereld verkocht worden. Om het onderscheid tussen de twee verschillende motoriseringen ook aan de buitenzijde duidelijk te maken, is de grille van de geblazen uitvoering voorzien van een fraaie rode bies. Zeker in combinatie met de blauwe lak van de door ons gereden auto is het een leuk detail. In de rest van de wereld staat deze grille op de optielijst.

112 pk
170 Nm
195 km/h
10,6 s
5,7 (5.7) l/100km
104 g/km
B
22%
€ 15.499
€ 20.499
€ 376 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Renault Clio TCe 120 Intense

  • Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

  • Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • CitroŽn C3 1.2 PureTech Shine

  • Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

  • Skoda Fabia 1.2 TSI Style

  • Hyundai i20 1.2HP i-Motion

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • 2012 - Suzuki Swift Sport 1.6

  • 2011 - Suzuki Swift 1.2 Exclusive

  • 2006 - Suzuki Swift 1.6i Sport

  • 2006 - Suzuki Swift 1.3i-16V GLS

  • 2006 - Suzuki Swift 1.5 GLS GT+