Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2

- 5 april 2017

Mag het er eentje meer zijn?

Nissan maakt gebruik van de 1.6 dCi krachtbron van Renault. Net als bij de broeders van andere moeders heb je de keuze uit een variant met één of twee turbo's. Wij rijden de bi-turbo versie en deze viercilinder diesel gedraagt zich keurig. Hoewel hij af en toe nog behoorlijk rauw klinkt, is de motor zeer goed bij de leest. Hij is happig op het gaspedaal en weet moeiteloos te versnellen, ook met zwaardere belading. Bovendien helpt de versnellingsbak je gemakkelijk door de zes verzetten heen, want het schakelen gaat met korte en duidelijke slagen.

Motor en versnellingsbak zijn dus een fijne combi, maar ook het onderstel doet een duit in het zakje. Want of de auto nu zwaar beladen is, óf juist bijna niet: het fijn afgestemde onderstel weet de bestuurder altijd op zijn gemak te stellen. Bij een lege laadruimte wordt de auto niet stoterig, terwijl de auto bij een zwaardere belasting ook niet week aanvoelt. De keurige balans duidt op een heel secuur afstelwerk, waarvoor onze complimenten.
In de bochten merk je dat de Bridgestones hun werk goed doen. Waar de besturing een beetje afstandelijk aanvoelt, merk je daar qua wegligging helemaal niets van. Bij smallere banden zal de mindere wegligging je er eerder van weerhouden om bochten op hoge snelheid te nemen, maar met dit aftermarket setje zou ook The A-Team zich prima kunnen vermaken.

145 pk
340 Nm
181 km/h
10,9 s
8,4 (6.9) l/100km
176 g/km
A
22%
€ 19.350
€ 32.445
€ 595 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club