Sex appeal
De 2008 werd pas in 2013 geïntroduceerd, maar toch kozen de Fransen ervoor om de auto behoorlijk aan te pakken. En eerlijk gezegd is dat wel begrijpelijk, want het pre-facelift model toont toch al wat bedaagd. Met de gewijzigde lampenunits en een hoekigere en daardoor stoerdere neus moet het model weer een aantal jaren vooruit kunnen.
Dat de 2008 tot nu toe met name een wat ouder publiek aansprak, heeft het imago niet veel goed gedaan. Daarom is er voor gekozen om bij de facelift de GT-line te introduceren, wat ook bij de 208 Phase II een goede keuze bleek. Het model ziet er een stuk stoerder uit door de diamond grille en de contrasterende wielkastomlijsting. Bovendien staan de 17 inch Eridian Noir wielem hem bijzonder goed. Uiteraard mag de oplopende daklijn - één van de kenmerken van de 2008 - die we in het verleden al zagen bij bijvoorbeeld de Matra Rancho, niet ontbreken. Bij de GT-line wordt juist daar door het zwarte kunststof paneel extra de nadruk op gelegd. Dit geeft de 2008 een veel sprankelendere uitstraling en de auto wekt de illusie dat hij ook buiten de gebaande paden zijn mannetje staat. Uiteraard is dat grootspraak, maar de auto heeft overduidelijk meer sex appeal dan zijn voorganger.
Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line
Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine
Citroën C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine
Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium
Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation
Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation
Suzuki Vitara 1.4 Booster Jet All Grip S
Honda HR-V 1.5 Executive
SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M