Renault Clio TCe 120 Intense

- 11 maart 2017

Never change a winning team

Het lijkt alsof Renault heeft gespiekt bij de merken die onder het Volkswagen-concern vallen, want bij een eerste aanblik zijn de wijzigingen niet direct aan te wijzen. Dat is toch knap, want de auto is voor het oog toch echt veranderd. De neus is het meest aangepakt ten opzichte van zijn voorganger. Het gedeelte onder de grille is anders getekend, waarbij vooral de flanken van de neus sportiever gelijnd zijn. Zilverkleurige details accentueren dit lijnenspel. Aan de achterzijde vallen de donkerrode nieuwe achterlichtunits vooral op. De flanken zijn niet gewijzigd, waarbij de 17 inch wielen de auto erg goed staan. Dat Renault de auto slechts op details heeft aangepast, pleit voor het sterke basisontwerp. Hoewel we de auto nu al bijna vijf jaar kennen, is hij nog steeds een moderne verschijning. Het succes van deze designtaal vinden we sindsdien dan ook terug op elke andere nieuwe Renault die het levenslicht ziet. Qua looks kan de Clio daarom nog jaren mee.

120 pk
205 Nm
190 km/h
0,0 s
7,2 (5.3) l/100km
118 g/km
C
22%
€ 14.490
€ 24.293
€ 445 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Skoda Fabia 1.0 TSI 95 PK Business Edition

  • Hyundai i20 1.0 T-GDi 48V Premium

  • Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic

  • Honda Jazz 1.5 i-MMD Hybrid Executive

  • Opel Corsa 1.2 Turbo 100 pk GS Line

  • Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 90 Luxury

  • Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet

  • 2019 - Renault Clio TCe 100 R.S. Line

  • 2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC

  • 2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2

  • 2013 - Renault Clio TCe 90 Expression

  • 2009 - Renault Clio RS 2.0 16V

  • 2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique

  • 2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique

  • 2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe

  • 2006 - Renault Clio V6

  • 2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe