Audi Q2 1.4 TFSI S-line

- 25 februari 2017

Dynamischer dan je denkt

Dat de gemiddelde Duitser uit Ingolstadt prettige rijeigenschappen met zich meebrengt is bekend. Dat dit ook voor deze telg van Audi geldt merken we al zodra we de weg opdraaien. De 1.4 TFSI met 150 pk weet zich prima te verhouden op het wegdek. Hoewel we het van voorwielaandrijving moeten hebben, herkennen we absoluut die scherpe en dynamische kant van de auto. Er is duidelijk veel aandacht besteed aan de besturing. Zo wordt de overbrengingsverhouding aangepast aan de mate waarin wordt ingestuurd. Hierdoor is de besturing directer bij grote stuurbewegingen, wat een extra sportief gevoel geeft.

In het dagelijks verkeer is de Q2 een fijne partner die prima reageert op ieder commando vanuit de bestuurdersstoel. Het testmodel heeft beschikking over Audi Drive Select, waarmee het mogelijk is om verschillende rijmodi in te stellen. Afhankelijk van de gekozen modus wordt de demping en dynamiek van het onderstel en de steurbekrachtiging bepaald. Doordat wij reden met een model met sportonderstel was er weinig verschil te merken tussen de verschillende afstellingen. Hoewel het sportonderstel een absolute pre is als je een sportieve rijstijl bezit, is het voor het dagelijks verkeer geen aanrader. Vrijwel iedere oneffenheid in het wegdek voel je nadrukkelijk nadreunen in ieder deel van je lichaam. Dit word je na een uurtje op verschillende klinkerwegen behoorlijk zat. Gelukkig is de auto ook zonder deze optie te bestellen, waardoor je niet na iedere rit langs de fysiotherapeut hoeft te gaan.

150 pk
250 Nm
212 km/h
8,5 s
6,6 (5.2) l/100km
129 g/km
D
22%
€ 29.500
€ 50.822
€ 932 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Smart 1 200 kW Premium

  • Citroën ë-C4 50 kWh 136 Shine

  • Toyota C-HR 2.0 High Power Hybrid Bi-Tone

  • DS 3 Crossback PureTech 155 EAT8 La Premiere

  • Lexus UX 250h Executive Line

  • Kia e-Niro 64 kWh ExecutiveLine

  • MINI Countryman Cooper Serious Business

  • Opel Ampera-e 60 kWh Launch Executive