Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo Sport

- 21 februari 2017

Beperkte keuze

Zoals gezegd biedt Ford de Edge alleen aan met een dieselmotor als krachtbron. Daarmee sluit het merk een grote groep particuliere kopers buiten, want de wegenbelasting over de 1842 kilo zware mastodont is behoorlijk te noemen. Je hebt wel keuzes uit twee gradaties, een 180 pk en 210 pk (met een extra turbo) sterke tweeliter TDCi. De laatste is altijd gekoppeld aan een Powershift automaat met dubbele koppeling, terwijl de eerste ook kan worden voorzien van een manuele zesbak.

Wij rijden de krachtigste Edge en dat is ook de beste keuze die je kunt maken. 180 pk zal ook voldoende zijn om je moeiteloos door het verkeer te bewegen, maar die 30 pk extra voegt een hoop karakter toe.
De Ford straalt nu eenmaal uit dat hij het overige verkeer rauw lust en met de Bi-Turbo maak je die bluf ook waar. De motor sleurt er lekker aan en doet de Edge gewoonweg vlot aanvoelen, ondanks dat de prestaties op papier niet spectaculair zijn.

210 pk
450 Nm
211 km/h
9,4 s
9,0 (5.9) l/100km
152 g/km
D
22%
€ 58.715
€ 73.215
€ 1.342 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Lexus NX300h AWD President Line

  • Alfa Romeo Stelvio 2.0T AWD First Edition

  • DS DS 7 Crossback BlueHDi 180 S&S Performance Line

  • Land Rover Discovery Sport SD4 HSE

  • Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE

  • Kia Sorento 2.2 CRDi AWD ExecutiveLine

  • 2019 - Ford Edge 2.0 EcoBlue ST-Line