Tesla Model S P90D Ludicrous

- 31 augustus 2016

Praktisch nut en design komen samen

Hoewel Renault bij de nieuwe generatie modellen gebruik maakt van een groot scherm centraal op het dashboard - zoals in de Talisman - valt deze in het niet met het exemplaar in de Tesla. In het verder minimalistisch, doch modern en fraai vormgegeven interieur valt het scherm direct op. De enige twee knoppen die je op het dashboard vindt, zijn die voor de activatie van de alarmlichten en voor het openen van het dashboardkastje. Het scherm is er niet alleen voor de gebruikelijke zaken als navigatie- en audiobediening, maar ook kun je het internet raadplegen. Het scherm laat zich eenvoudig in twee secties verdelen en de bediening gaat snel en voor een tabletgebruiker geheel intuïtief.
Door het ontbreken van accu's in de kofferruimte - zoals bij bijvoorbeeld de Ford C-Max wel het geval is - is er ruim plek voor de bagage. Deze kun je niet alleen achter de achterbank zetten, maar ook onder de klep in de neus is een praktische ruimte beschikbaar. De binnenruimte is voor de bestuurder, bijrijder en de bagage prima in orde. Op de achterbank heb je als lange passagier voldoende beenruimte, maar de kruin raakt al snel het hemeltje. Bij veel van zijn concurrenten - met een conventionele aandrijflijn - is dit beter voor elkaar.

700 pk
930 Nm
250 km/h
3,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 84.100
€ 0
€ 0 / maand
€ 0 / kwartaal
  • 2023 - Tesla Model S Plaid

  • 2018 - Tesla Model S 100D All-Wheel Drive

  • 2014 - Tesla Model S P85 Performance Plus