Suzuki Vitara 1.4 Booster Jet All Grip S

- 2 augustus 2016

Meer vertrouwen

Zonder aandrijving op alle wielen rijdt de Vitara al fijn. Toch brengt deze optie een toegevoegde waarde als het gaat om rijplezier en vooral veiligheid. Hoewel het lijkt alsof vierwielaandrijving vooral zijn waarde heeft in landen waar je in de winter niet een gemiddelde weg kunt nemen zonder van de weg te glijden en voor 90% van de Nederlanders daarom geen nut heeft, is dat in de praktijk anders. Ook in regenachtige condities biedt een integrale aandrijving zijn pluspunten. Je rijdt met net wat meer vertrouwen als je weet dat wanneer één of twee wielen de grip verliezen, er altijd wielen overblijven die het contact met de weg behouden. Daarbij blijkt dat de afwerking van het interieur op een hoog niveau staat, want zelfs als het onderstel flinke klappen te verduren krijgt, hoor je nergens piepjes of kraakjes. Wat meehelpt aan het vertrouwen is de prettig schakelende automatische versnellingsbak. Met een dubbele koppeling past hij goed tussen de automaten die we bij de concurrentie zien. Hoewel de bakken van Volkswagen en consorten op een hoger niveau staan, valt het exemplaar van Suzuki zeker niet tegen. Nooit schakelt hij op een vreemd moment en ook de schakelmomenten zijn snel en gaan zonder schokken. Al met al krijg je een positief gevoel bij de All Grip-uitvoering, zelfs als je op de verharde weg blijft.

140 pk
220 Nm
200 km/h
10,2 s
7,4 (5.5) l/100km
128 g/km
D
22%
€ 19.999
€ 33.199
€ 609 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation

  • Citroën C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

  • Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

  • Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense

  • Honda HR-V 1.5 Executive

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • 2015 - Suzuki Vitara 1.6 High Executive