Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

- 29 mei 2016

Een dikke plus

Waar een hoop merken in allerlei niches duiken, houdt Suzuki het in Europa bij het A-, B- en C-segment. Waar de andere merken dan slechts één auto in elk segment hebben, willen de Japanners er juist twee: één leuke en één praktische. Vraag is dus of de Baleno ten opzichte van de Swift een toegevoegde waarde heeft. Kijk je puur naar de hoeveelheid auto die je voor je geld krijgt, dat scoort de Baleno een dikke plus ten opzichte van zijn broer. Niet alleen is de binnenruimte veel beter voor elkaar, de Baleno is ook nog eens maar 500 euro duurder. De Swift ziet er echter beter uit, rijdt beter en heeft veel betere stoelen. Maar heb je ruimte nodig, wil je een comfortabele en toch ook rappe auto die vol zit met luxe en niet teveel kost, dan is de Baleno de auto die niet mag ontbreken op de shortlist. De vraag of Suzuki een slimme zet doet met het introduceren van nóg een B-segmenter kan daarom enkel positief worden beantwoord.

  • Veel binnenruimte
  • Prettige aandrijflijn
  • Veel luxe voor weinig
  • Glimmend plastic in het interieur
  • Vlakke stoelen
  • Gevoelloze besturing
112 pk
170 Nm
200 km/h
11,4 s
5,7 (4.4) l/100km
103 g/km
B
22%
€ 14.999
€ 19.699
€ 361 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • Hyundai i20 1.2HP i-Motion

  • Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • Citroën C3 1.2 PureTech Shine

  • Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine

  • Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

  • Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium