Suzuki Baleno 1.0 BoosterJet High Executive

- 29 mei 2016

De uitvoering die je wilt

Zoals gezegd heeft een ruim interieur prioriteit gehad. Helaas stond het materiaalgebruik een stuk lager op het lijstje. De plastics die gebruikt zijn, zijn niet alleen keihard maar glimmen je ook tegemoet. Hierop scoort de concurrentie een stuk beter. Toch zit het qua afwerking wel goed. Zelfs op zeer slecht wegdek hoor je niks kraken, piepen of rammelen. Ook op het vlak van het ontwerp van het binnenste is het alles behalve behelpen. Zo ziet de klokkenwinkel er erg goed uit. Vooral het fraaie gebruik van het blauwe achtergrondlicht en het hoogwaardige scherm tussen de klokken zijn bovengemiddeld in deze klasse. Ook het multimediasysteem - dat we al kennen uit de Vitara en de omlijsting daarvan, inclusief de bediening van de airconditioning, zie er gewoonweg goed uit. De bediening van dit systeem is eenvoudig en geschiedt via het aanraakscherm. Qua snelheid zet het geen nieuwe standaarden. Dat doen de voorstoelen ook niet. Zolang je enkel rechtuit rijdt, is er niks aan de hand en bieden de stoelen ruim voldoende zitcomfort. Neem je echter een bocht, dan glijd je al snel van de stoel en beland je tegen het portier. Gebeurt dit in een snel genomen bocht, dan bezeer je snel een knie. Bestel je de auto als High Executive, dan zit hij vol opties. Xenon verlichting, mistlampen en 16 inch lichtmetaal zijn zichtbaar aan de buitenzijde. Climate control, een lederen stuurwiel, keyless start en een groot touchscreen met navigatie zorgen voor een verhoging van het comfort, maar ook qua veiligheidssystemen biedt de auto genoeg. Naast een wat matig werkende adaptieve cruise control en een achteruitrijcamera, beschikt de meest luxe Baleno ook over Radar Brake Support. Dit systeem zorgt ervoor dat er wordt geremd als er een ongeluk dreigt. Eerst wordt je gewaarschuwd met een pieptoon, daarna gaat de auto daadwerkelijk zelf afremmen.

112 pk
170 Nm
200 km/h
11,4 s
5,7 (4.4) l/100km
103 g/km
B
22%
€ 14.999
€ 19.699
€ 361 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Volkswagen Polo BlueMotion 1.4 TDI

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

  • Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

  • Hyundai i20 1.2HP i-Motion

  • Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • Citroën C3 1.2 PureTech Shine

  • Kia Rio 1.2 CVVT DynamicLine

  • Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

  • Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium