Kia cee'd 1.0 T-GDI GT-Line

- 18 januari 2016

Vertrouwenwekkend

Het uiterlijk van de GT doet vermoeden dat hij rijdt als een sportieve auto. Week is het onderstel niet, maar sportief is de cee'd zeker ook niet. Door de forse lichtmetalen wielen voel je korte richels duidelijk in het onderstel. Het is niet hinderlijk, maar zoek je een puur op comfort gerichte auto, dan kun je beter kiezen voor een maat kleinere wielen. Toch heeft de cee'd een uiterst vertrouwenwekkend weggedrag. Zelfs in extreme regen voelt de auto stabiel aan en verliest hij geen grip. Waar Kia een enorme slag heeft gemaakt op het gebied van de kwaliteit van de producten, is er op het gebied van besturing nog het één en ander te winnen. Er zijn drie standen waarin de zwaarte van de besturing is in te stellen. De sportstand is de prettigste, of beter gezegd de minst slechte. Dan biedt het stuurwiel het meeste weerstand, maar je voelt bijna niks van wat er onder de voorwielen gebeurt. De andere twee standen - comfort en normaal - zijn te licht en enkel te gebruiken bij het inparkeren, zoals de City-stand in een Fiat.

120 pk
171 Nm
190 km/h
11,1 s
6,8 (4.9) l/100km
115 g/km
B
22%
€ 20.195
€ 25.895
€ 475 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Hyundai i30 1.0 T-GDI First Edition

  • Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

  • Mazda 3 SkyActiv-G 120 GT-M

  • Toyota Auris 1.2T Aspiration

  • Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

  • 2020 - Kia XCeed 1.6 T-GDi DynamicPlusLine

  • 2019 - Kia Ceed Sportswagon 1.4 T-GDi DCT7 ExecutiveLine

  • 2018 - Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine