Honda HR-V 1.5 Executive

- 21 december 2015

Betere voortekenen

Met de eerste generatie HR-V kon Honda geen potten breken in het toen nog conservatieve Nederland. Opnieuw probeert het Japanse merk het met een auto met Ún dezelfde naam Ún in hetzelfde segment. Al is dit laatste op basis van zowel exterieurmaten als de ruimte in het interieur discutabel. Kijk je puur naar de positionering in het compacte SUV-segment, dan is de vanafprijs van 25.190 euro aan de hoge kant. Echter, zoals gezegd valt hij precies tussen het B- en C-segment in. Dan valt de prijs wel mee, ook gezien de rijke standaarduitrusting en relatief lage meerprijs voor luxe opties als het multimediasysteem, parkeersensoren, een glazen schuif-kanteldak en diverse veiligheidssystemen. Of je moet kiezen voor de automaat of juist voor de handgeschakelde versies, ligt aan de voorkeuren. Buiten kijf staat dat de tweede generatie veel betere voortekenen heeft om succesvol te worden.

  • Veel binnenruimte
  • Onderscheidend ontwerp
  • Perfect comfortabel onderstel
  • CVT zorgt voor veel lawaai
  • Hard plastic in het interieur....
  • ...dat daarbij vooral zwart is
130 pk
155 Nm
187 km/h
11,2 s
7,6 (5.2) l/100km
120 g/km
C
22%
€ 25.190
€ 30.580
€ 561 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-line

  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

  • CitroŰn C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • Suzuki Vitara 1.4 Booster Jet All Grip S

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M