Honda HR-V 1.5 Executive

- 21 december 2015

Klasseoverstijgend

Was de eerste generatie nog een blokkendoos op wielen, de nieuwe oogt modern met een sportief tintje. Wat direct opvalt, is de scherp getekende lijnen over de flanken. Deze komen samen bij de 'verborgen' handgreep voor de achterportier. Maar gelukkig heeft het ontwerpteam de voor- en achterzijde niet vergeten. Het neusje ziet er goed uit door de moderne lichtunits, de bijzondere vorm van het paneel waar de kentekenplaat in is gemonteerd en het gebruik van hoogglans zwart kunststof. Aan de achterzijde springen de grote achterlichten in het oog. Samen met de kleine achterruit komt de achterkant wat gedrongen over. Het totale lijnenspel maakt de auto onderscheidend en laat hem kleiner lijken dan hij daadwerkelijk is. Op basis van zijn maatvoering valt de HR-V tussen twee klassen in. Met zijn bijna 4.30 meter is de Honda bijna 20 centimeter langer dan de Captur. Aan de andere kant scheelt het maar 8 centimeter met de Qashqai, die qua bagageruimte zelfs 40 liter mínder biedt dan de HR-V. Daarbij biedt de Honda een volledige vlakke laadvloer als de achterbank omgeklapt wordt en is de omhoog scharnierende zitting handen voor het vervoeren van bijvoorbeeld een fiets of verhuisdozen.

130 pk
155 Nm
187 km/h
11,2 s
7,6 (5.2) l/100km
120 g/km
C
22%
€ 25.190
€ 30.580
€ 561 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-line

  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

  • Citroën C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation

  • Peugeot 2008 1.2 PureTech 130 GT-Line

  • Suzuki Vitara 1.4 Booster Jet All Grip S

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M