Porsche Macan Turbo PDK

- 15 november 2015

Gemaakt voor een mensenleven

Aan het uiterlijk van de Macan is niet te zien dat hij verwant is aan een Audi. Ook in het interieur is dit nauwelijks merkbaar. Porsche monteerde haar typische klokkenwinkel, middenconsole en infotainmentsysteem in de Macan. De vele knoppen op de middentunnel zijn een stijlbreuk met de trend van steeds meer opgeruimde interieurs, maar het geeft de auto wel iets bijzonders; alsof het laat zien dat het voorzien is van een hoop luxe en comfort- en/of veiligheidsverhogende zaken. Het kost even tijd om je weg te vinden in de auto, maar als je eenmaal zover bent, dan werkt alles duidelijk en snel. Een goede zitpositie is eenvoudig te creƫren. Dankzij de meervoudig verstelbare stoel en een stuurwiel dat ver naar je toe is te halen, zitten ook lange bestuurders als gegoten. De stoelen geven daarbij een hoop steun, zonder daarbij te hard te zijn. Ook op lange stukken op de snelweg zijn ze comfortabel genoeg.

Zitcomfort voor volwassenen is enkel beschikbaar voor de bestuurder en zijn of haar bijrijder. Op de achterbank is weinig plek voor de benen, maar ook zit je snel met je kruin tegen het hemeltje door de aflopende daklijn. Vijfhonderd liter bagageruimte is daarentegen ruim voldoende en als je de achterbank neerklapt, kun je dankzij een inhoud van 1,5 kubieke meter een hoop zaken meenemen. Zijn forse prijs is enigszins te verantwoorden door de bouwkwaliteit van het interieur. Nergens vind je in deze klasse een auto waarin overal zulke mooie materialen zijn toegepast. Ook de naden tussen de verschillende panelen zijn overal ontzettend klein. Elke knopje voelt stevig aan en lijkt een mensenleven mee te gaan. Daarbij hoor je geen enkel piepje of kraakje, zelfs niet al je over hobbelige klinkers rijdt en de auto in zijn meest stugge stand staat.

400 pk
550 Nm
266 km/h
4,8 s
13,6 (8.9) l/100km
208 g/km
F
22%
€ 80.800
€ 152.491
€ 2.796 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • Audi e-tron 55 quattro Launch edition