Mazda MX-5 Roadster 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M

- 28 augustus 2015

Twee zielen, twee gedachten

Mazda biedt de MX-5 in eerste instantie in twee (atmosferische) motorvarianten aan, beide gekoppeld aan een fijn schakelende zesbak die met z'n korte en precieze slagen perfect past bij de sportieve rijbeleving. Beide SkyActiv-motoren krijgen de lichte MX-5 moeiteloos in beweging, al verschillen ze qua karakter wel wat van elkaar. De sterkste van de twee - de 2.0 met 160 pk - is met z'n hogere koppel bij lage toeren wat relaxter dan de 131 pk sterke 1.5, die juist hogerop in de toeren lekker loskomt. Mede daardoor voelt de 1.5 wat gretiger aan en betrekt 'ie je meer bij het rijden, precies wat zo'n roadster juist zo leuk maakt. Het enthousiaste roffeltje geeft het rijplezier nog wat extra schwung, daar waar de tweeliter wat bescheidener klinkt. Zonder de 2.0 tekort te doen lijkt de 1.5 voor ons vlakke landje pittig genoeg. Dat de tweeliter minder hard hoeft te werken, is vooral erg prettig wanneer je lekker ontspannen toeren prefereert boven het hardere werken. Want laten we niet vergeten dat de nieuwe MX-5 ook op die discipline nog steeds prima z'n mannetje staat.

160 pk
200 Nm
214 km/h
7,3 s
6,8 (6.6) l/100km
154 g/km
G
22%
€ 28.990
€ 37.835
€ 694 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Fiat 124 Spider 1.4 Turbo Lusso

  • 2017 - Mazda MX-5 2.0 GT-M RF

  • 2013 - Mazda MX-5 Roadster CoupĂ© 1.8 Hanabi

  • 2009 - Mazda MX-5 Roadster CoupĂ© 2.0 GTL

  • 2007 - Mazda MX-5 1.8 Touring