Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

Pawel Piotrowski - 21 augustus 2015

Gulden middenweg

Na een weekje rijden lever ik met lichte tegenzin de sleutels van de Peugeot 208 GT-Line weer in. In die paar dagen ben ik van deze auto gaan houden; het compacte ding ziet er niet alleen smakelijk uit, maar rijdt ook bijzonder speels. De GT-Line vult op een mooie manier het gat tussen de gewone versies en de markante GTi op. Aan de 110pk en 205Nm uit de 1.2 PureTech motor heb je meer dan genoeg. Natuurlijk zijn de 200pk uit de GTi leuker, maar dat vermogen kun je op de openbare weg nauwelijks kwijt. En zo'n hardcore afgestemde driedeurs is ook niet altijd even handig. Wat dat betreft lijkt de GT-Line de gulden middenweg te zijn. Je krijgt wel de lusten, maar niet de lasten.

  • Lijkt in veel opzichten op de GTi
  • 1.2 PureTech is een levendige machine
  • Onderstelafstemming is lekker speels gehouden
  • Full LED koplampen niet icm GT-Line
  • Zitpositie had lager mogen zijn
  • Mist een zesde versnelling
110 pk
205 Nm
190 km/h
9,6 s
4,9 (4.5) l/100km
103 g/km
B
22%
€ 14.870
€ 24.450
€ 448 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Renault Clio TCe 120 Intense

  • Volkswagen Polo BlueGT 1.4 TSI Executive Plus

  • Skoda Fabia 1.2 TSI Style

  • Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

  • Volkswagen Polo 1.0 TSI Beats

  • Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • Seat Ibiza 1.0 TSI Xcellence

  • Citroën C3 1.2 PureTech Shine

  • Renault Zoe Zen

  • Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • 2019 - Peugeot 208 1.2 PureTech 100 6MT GT Line

  • 2019 - Peugeot e-208 EV 136 GT

  • 2013 - Peugeot 208 GTi 1.6 THP

  • 2013 - Peugeot 208 1.0 VTi Active

  • 2012 - Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure