- Mercedes-Benz S-klasse“Klasse apart”Energielabel C | 22% bijtellingWanneer Mercedes-Benz een nieuwe S-Klasse onthult, zit de autowereld op het puntje van haar stoel. De auto geldt niet alleen als de benchmark in het segment, de limousine is ook een voorbode van technologie die we later in bereikbaardere modellen zullen aantreffen.
- Mercedes-Benz S-Klasse“Schaakspel om de troon”Energielabel C | 22% bijtellingIn het voortdurende schaakspel om de troon in de automobiele topklasse zijn de pionnen gerangschikt. Mercedes-Benz heeft haar vlaggenschip in het nieuw gestoken en de Duitsers zijn allerminst bescheiden.
- Mercedes-Benz S 63 AMG“Halve wereld”Energielabel G | 22% bijtellingOpen monden en verdeelde reacties; Mercedes-Benz kreeg de halve wereld over zich heen toen het in 2010 de deur naar het automobiele topsegment openzette voor de viercilinder dieselmotor. Begrip en verontwaardiging stonden lijnrecht tegenover elkaar aan de wieg van de S 250 CDI.
- Mercedes-Benz S-Klasse“Andere tijden”Energielabel D | 22% bijtellingVandaag de dag is het bijna een doodzonde als een topbestuurder of andere hoogwaardigheidsbekleder met een benzineslurpende limousine komt voorrijden. Nee, het moet allemaal groen zijn tegenwoordig. Lexus was de eerste met de LS hybrid, maar nu ontkomen de Duitse topmerken er ook niet meer aan.
- Mercedes-Benz S-Klasse“Sonderklasse”Energielabel G | 22% bijtellingOmringd en ingehaald door doorsnee auto’s rijden we de S-Klasse over een schemerige A28 naar huis. De Distronic en de Tempomat op een kruissnelheid van 110 kilometer per uur en Arrow Classic Rock rustig musicerend door de Harmann Kardon installatie komen we helemaal tot rust.