Audi A3 Sportback“Eindelijk gedurfd”Energielabel B | 22% bijtelling
Al jarenlang is de A3 één van de belangrijkste modellen voor Audi. De eerste premium hatchback in het C-segment zorgt voor de aantallen, door steevast geliefd te zijn bij zowel zakelijke als particuliere rijders.
Audi RS 3 Sportback“High five”Energielabel G | 22% bijtelling
Zes jaar op rij werd 'ie International Engine of the Year in z'n klasse, de vijfcilinder 2.5 TFSI van Audi. Reden voor een feestje, zou je denken. Toch werd er bij het 'lang-zal-'ie-leven' steeds serieuzer rekening mee gehouden dat de karaktervolle Reihenfünfer helemaal niet.....
Audi A3 Sportback e-tron “Weer op voorsprong”Energielabel A | 22% bijtelling
Audi is rijkelijk laat met het introduceren van een plug-in hybride. Waar menig concurrent de leaserijder lekker maakte met geen of lage bijtelling en zo vele aantallen PHEV's wist te verkopen, bleef het lang stil in Ingolstadt.
Audi A3 Cabriolet“Nieuwe ronde, nieuwe kansen”Energielabel D | 22% bijtelling
Strakblauwe luchten, frisgroene natuur en temperaturen die de 30 graden al lang en breed zijn gepasseerd: de zomer is weer in het land en dat betekent ideaal cabrioweer. Een mooi moment om de nieuwe Audi A3 Cabriolet aan de tand te voelen en de niet zo succesvolle eerste generatie te vergeten.
Audi A3 Sportback g-tron“Opmars van aardgas”Energielabel A | 22% bijtelling
Bij het grote publiek is Compressed Natural Gas nog een relatief onbekende brandstof. Hoewel niet nieuw, is de doorbraak van aardgas tot nu toe om twee redenen uitgebleven; een onbeduidend aanbod geschikte modellen en een matige landelijke dekking van CNG-tankstations.
Audi A3 Limousine“Kind van de rekening”Energielabel E | 22% bijtelling
'Auto-obesitas': een term die de laatste tijd steeds vaker voorbij komt. Als een model een opvolger krijgt, dan komt er steevast een paar centimeter bij, in de lengte en breedte. Vergeleken met de eerste Audi A4 is de huidige generatie liefst 23 centimeter langer en bijna 10 centimeter breder.
Audi A3“Leasemagnet”Energielabel C | 22% bijtelling
Zes procentpunt, dat is in ons land het verschil tussen winnen en verliezen. Het gat in bijtelling tussen 14% en 20% bepaalt of klanten je showroom wel of niet komen binnenlopen.
Audi A3 Sportback“Grondlegger van succes”Energielabel C | 22% bijtelling
Audi kan gezien worden als de uitvinder van de luxe compacte hatchback. Tot de introductie van de A3 in 1996 was het beste waaruit je kon kiezen een Golf of Astra. Goede auto's, maar net zo spannend als een vakantie in eigen land.
Audi A3“De maat der dingen”Energielabel E | 22% bijtelling
Dat hard werken wordt beloond, weet Audi inmiddels. Het merk heeft zich opgewerkt van fabrikant van opgewaardeerde Volkswagens in de jaren ’70 tot een gerespecteerd fabrikant van premium automobielen.
Audi A3 Sportback“Argusogen”Energielabel D | 22% bijtelling
Met argusogen moet BMW het afgelopen jaar de ontwikkelingen in het segment van de 1 Serie hebben gevolgd. Eerst was daar de nieuwe Volvo V40, kort daarna volgden uit eigen land de Mercedes-Benz A-Klasse, de Volkswagen Golf én de Audi A3. Die laatste is er nu ook met vijf deuren.
Audi RS 3 Sportback“Afscheidscadeautje”Energielabel G | 22% bijtelling
Als bepaalde modellen uit het gamma gaan omdat de opvolger al staat te trappelen om geïntroduceerd te worden, proberen de fabrikanten vaak het 'oude model' nog een verkoopboost te geven met een speciale uitvoering of aantrekkelijk optiepakket.
Audi A3“Hernieuwde kennismaking”Energielabel D | 22% bijtelling
De Audi A3 is vorig jaar wederom gefacelift. Waar het oorspronkelijk model uit 2003 in 2005 al verschillende wijzigingen onderging, is dat dus recentelijk weer gebeurd.
Audi A3 Cabriolet“Elk wat wils”Energielabel G | 22% bijtelling
Audi doet het goed in ons kikkerlandje. Qua verkopen troefde het merk met de vier ringen de afgelopen jaren consequent BMW en Mercedes af en ook over de eerste vier maanden van dit jaar staat Audi hoger dan de andere twee.
Audi A3“Blijven innoveren”Energielabel G | 22% bijtelling
Waar een tijdje terug de wedloop tussen de verschillende autoproducenten zich vooral leek te richten op de pk’s, zie je de laatste tijd een andere trend. Wellicht onder druk van publieke opinie richten steeds meer producenten zich op milieuvriendelijkheid.
Audi S3Energielabel G | 22% bijtelling
In de week dat een groot deel van Nederland weer extra oranjegezind was vanwege het feit dat Willem-Alexander en Maxima hun ‘A-3’ compleet maakten, mocht Rijtesten.nl heel toepasselijk in een fel-oranje variant van de A3 rijden.
Audi A3 SportbackEnergielabel F | 22% bijtelling
Sinds eind 2004 luistert de vijfdeurs variant van de Audi A3 naar de naam ‘Sportback’. Een trendy naam, die de indruk wekt dat deze auto sportiviteit combineert met bruikbaarheid.
Audi A3 SportbackEnergielabel G | 22% bijtelling
Audi presenteert de A3 Sportback zelf met de leus "De eerste 5-deurs auto met het sportieve karakter van een coupé", daarnaast zeggen ze ook "De Audi A3 Sportback is atletisch en praktisch tegelijkertijd". Daar is geen woord buitenlands bij.