- Renault 5“Vijf sterren”Energielabel A | 22% bijtellingAls er één auto is waar reikhalzend naar uitgekeken werd, dan is het wel de elektrische reïncarnatie van de Renault 5. De R5 geldt als iconisch automodel uit de jaren 70 van de vorige eeuw en zowel autoliefhebbers als totale leken reageerden enthousiast op de aankondiging van Renault.....
- Renault Symbioz“Geslaagd alternatief voor stationwagon?”Energielabel A | 22% bijtellingDacht je dat er echt geen cross-over meer bij kon in het overvolle C-segment? Renault denkt daar anders over en presenteert ons doodleuk een nieuwe toevoeging aan de familie.
- Renault 5 e-Tech
Renault Alpine
Renault Arkana
Renault Austral
Renault Captur
Renault Clio - Renault Espace
Renault Fluence
Renault Kadjar
Renault Kangoo
Renault Koleos
Renault Laguna - Renault Master
Renault Mégane
Renault Scénic
Renault Symbioz
Renault Talisman
Renault Trafic - Renault Twingo
Renault Twizy
Renault Vel Satis
Renault Wind
Renault Zoe - Renault Master“Nog even dieselen”Energielabel A | 22% bijtellingToen Renault het doek trok van de nieuwe Master, ging alle aandacht direct uit naar de volledig elektrische versie. Logisch ook, want met klinkende cijfers voor rijbereik, snelladen en laad- en trekvermogen is dit een heel interessante optie voor wie de overstap naar elektrisch wil maken.
- Renault Kangoo L2“In de verlenging”Energielabel A | 22% bijtellingAl meer dan tien jaar geleden maakten we kennis met de eerste elektrische Renault Kangoo. Waar we toen nog verwachtten dat dit een voorbode was van een snelle elektrificatie van bedrijfswagens, bleef die revolutie nagenoeg uit.
- Renault Trafic“Onopvallend elektrisch”Energielabel A | 22% bijtellingZeg je Renault Bedrijfswagens, dan zeg je Renault Trafic. Met een historie die teruggaat naar 1980 is de Trafic al bijna 44 jaar een ongekend begrip. En uiterst succesvol, want er zijn meer dan 2,4 miljoen exemplaren van verkocht.
- Renault Austral“Eigen gezicht”Energielabel A | 22% bijtellingHet compacte middensegment wordt overspoeld met SUV's en cross-overs en dat heeft een reden. Waar eerder al D-segmenters als de Mondeo en Passat werden ingeruild voor de Kuga en de Tiguan, zie je dat de populariteit van C-segment hatchbacks en stations gestaag afneemt.
- Renault Megane E-Tech“Renault loopt achterstand in”Energielabel A | 22% bijtellingHet is al weer bijna tien jaar geleden dat Renault de compacte Zoe lanceerde. Redelijk concurrentieloos wist de elektrisch vijfdeurs de markt te veroveren. Een verdere uitbreiding van het programma elektrische personenauto's bleef uit, waar andere merken het voortouw namen.
- Renault Kangoo“Derde levensfase”Energielabel E | 22% bijtellingTweede helft jaren negentig lanceerde Renault de eerste generatie Kangoo. Een bestelauto en afgeleide personenversie die volledig afweek van de op compacte personenwagens gebaseerde bestellers van daarvoor. Met betrekking tot de Kangoo praat Renault zelf inmiddels in termen van icoon.
- Renault Arkana“Swung onder SUV's”Energielabel A | 22% bijtellingTot nu toe waren SUV coupés voorbehouden aan de hogere marktsegmenten, maar Renault democratiseert dit type auto met de nieuwe Arkana. De stoerheid van een SUV door de hoge stand op de wielen gecombineerd met de elegante daklijn van een coupé.
- Renault Twingo Electric“Betaalbaar en handig”Energielabel A | 22% bijtellingIs er in Europa nog toekomst voor de kleinste auto's uit het A-segment? Dat is de grote vraag die onder de autofabrikanten speelt. Diverse merken hebben zich al teruggetrokken. Renault doet nog volop mee met de derde generatie Twingo.
- Renault Trafic“Groot succes, kleine opfrisbeurt”Energielabel A | 22% bijtellingHet succes van de Renault Trafic is niet te stoppen. De derde generatie is al sinds 2014 op de markt. Toch werden er in 2019 nog 3.628 op kenteken gezet. Net iets minder dan de Opel Vivaro die eindigde op 3.691 verkopen. Absolute winnaar is de Volkswagen Transporter waarvan er meer dan 6.
- Renault Captur“Neemt voorsprong op concurrentie”Energielabel C | 22% bijtellingHet komt vaak voor dat twee gedoodverfde concurrenten vrijwel tegelijk op de markt komen. Dat is nu het geval met de tweede generatie Renault Captur en de Peugeot 2008, ook in tweede verschijningsvorm. Renault neemt prijstechnisch het voortouw, kijken of dat ook op andere punten zo is.
- Renault Zoe“Zet flinke stap voorwaarts”Energielabel A | 22% bijtellingIn het zo drukke B-segment verscheen eind 2012 de volledig elektrische Renault Zoe. Zeven jaar lang bleef de concurrentie op de achtergrond. Nu deze zich begint aan te dienen doet Renault met het model weer een flinke stap naar voren.
- Renault Clio“Technologisch op niveau”Energielabel A | 22% bijtellingDe vierde generatie Renault Clio heeft het tot de best verkopende Europese auto in het B-segment gebracht. En dat levert grote druk op de ontwikkelingsafdeling als het model opgevolgd moet worden. We trokken naar Portugal om met de nieuwe, vijfde Clio kennis te maken.
- Renault Kadjar“Meer eigenheid”Energielabel C | 22% bijtellingEr zijn bijna geen auto's meer die niets delen met een ander model. Dat kan binnen het eigen merk zijn of ook daarbuiten. Zo leunt de Renault Kadjar sinds 2015 op de vertrouwde basis van de Nissan Qashqai. Met de recente facelift neemt de Renault zichtbaar en voelbaar wat meer afstand.
- Renault Master Z.E.“Stilzwijgend door de stad”Energielabel A | 22% bijtellingDe uitstoot van schadelijke stoffen in stedelijke gebieden moet omlaag. Diesels zullen om die reden meer en meer uit stadscentra worden geweerd. En daar komt dan de elektrische bestelwagen om de hoek kijken om de laatste kilometers tussen distributieknooppunt en binnenstad zonder.....
- Renault Zoe“Charmante pionier bijgepunt”Energielabel A | 22% bijtellingDe Renault Zoe was in veel opzichten een pionier toen het model onthuld werd. De eerste elektrische auto in het B-segment, als eerste boven de 200 kilometer actieradius en de eerste personenauto voor het Franse merk die speciaal als elektrische auto ontwikkeld werd.
- Renault Clio“Alles in de hand”Energielabel C | 22% bijtellingVoor Renault is de Clio het meest verkopende model ooit in ons land. 210.000 exemplaren van dit model verlieten sinds 1990 de showroom, waarbij de huidige generatie veruit het grootste aandeel hierin heeft.
- Renault Talisman Estate“Charme-offensief”Energielabel C | 22% bijtellingSoms heb je als autofabrikant modellen in het gamma gehad waar je liever niet meer aan herinnerd wilt worden. De Laguna was één van de pijlers waar het merk Renault in de jaren negentig op gebouwd was.
- Renault Mégane Estate“Goede voortekenen”Energielabel C | 22% bijtellingAls je de opvolger bent van een succesvolle voorganger, dan kan dat zowel positief als negatief uitpakken. Aan de ene kant start je met een goed begin, maar aan de andere kant zal er kritisch gekeken worden naar wat jij presteert, zeker in vergelijking met degene die je opvolgt.
- Renault Talisman“Alles komt goed!”Energielabel A | 22% bijtellingWe schreven al vaak dat het lastig, of zelfs onmogelijk is om een stevige voet tussen de deur te krijgen in het D- en E-segment. Het zijn vooral de Duitse merken die hier stevig de leiding in handen hebben. In de jaren '90 was de situatie voor de underdogs beter voor elkaar.
- Renault Mégane “Franse gangmaker”Energielabel D | 22% bijtellingGa er als producent van een C-segment auto maar aan staan: een auto ontwikkelen die de nekken van medeweggebruikers doet omdraaien en er voor zorgt dat mensen elkaar aanstoten of zelfs foto's maken.
- Renault Espace“Espace de loisirs”Energielabel B | 22% bijtellingDe Espace is altijd geweest wie hij zei dat hij was: Ruimte. De trendsetter van Renault heeft vanaf het prille begin de focus gehad op de kubieke meters, maar dan in een net wat knapper gesneden jasje dan het gemiddelde busje voor personenvervoer.
- Renault Kadjar“Andere boeg”Energielabel C | 22% bijtellingWe schrijven het jaar 2008. Renault brengt zijn hagelnieuwe crossover Koleos op de markt. Het product van de kruisbestuiving met het Koreaanse Samsung kan echter geen potten breken en wordt slechts 700 keer verkocht in Nederland.
- Renault Twizy“Referentieloos”Energielabel A | 22% bijtellingEen auto heeft in het algemeen vier wielen, een stuur en een paar pedalen. Andersom geredeneerd kun je de meeste voertuigen met die eigenschappen omschrijven als een auto. Toch moeten we deze Renault niet met een auto gaan vergelijken.
- Oude testen
Auto's die uit productie zijnRenault Twingo (tot 2019)
Renault Mégane (tot 2016)
Renault Clio RS (tot 2016)
Renault Grand Scénic (tot 2017)
Renault Clio Estate (tot 2016)
Renault Captur (tot 2019)
Renault Zoe (tot 2016)
Renault Grand Espace (tot 2015)
Renault Clio (tot 2016)
Renault Mégane Estate (tot 2015)
Renault Grand Scénic (tot 2016)
Renault Fluence Z.E. (tot 2015)
Renault Twingo (tot 2014)
Renault Laguna Estate (tot 2015)
Renault Laguna Estate (tot 2015) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnRenault Wind (tot 2013)
Renault Mégane Coupé-Cabriolet (tot 2012)
Renault Mégane RS (tot 2014)
Renault Grand Espace (tot 2012)
Renault Clio RS (tot 2012)
Renault Mégane Coupé (tot 2014)
Renault Grand Scénic (tot 2012)
Renault Mégane Estate (tot 2012)
Renault Scénic (tot 2012)
Renault Kangoo Be Bop (tot 2011)
Renault Mégane (tot 2012)
Renault Laguna Coupé (tot 2012)
Renault Koleos (tot 2010)
Renault Clio Estate (tot 2009)
Renault Laguna Estate (tot 2010) - Oude testen
Auto's die uit productie zijnRenault Twingo (tot 2011)
Renault Grand Scénic (tot 2009)
Renault Vel Satis (tot 2009)
Renault Clio (tot 2009)
Renault Clio (tot 2009)
Renault Clio V6 (tot 2003)
Renault Laguna (tot 2007)
Renault Clio (tot 2009)
Modelpagina's Renault
Nieuwe �n oude testen per model
Nieuwe �n oude testen per model